張韶涵 Journey

2012052110:53
粉好聽的一首抒情歌



張韶涵 Journey



演唱:張韶涵 詞:Corrinne May 曲:Corrinne May 



It’s a long long journey 
這是一段很長很長的旅程
Till I know where I’m supposed to be 
直到我明白那裡是我認為的去處
It’s a long long journey 
這是一段很長很長的旅程
And I don’t know if I can believe 
而我不知道是否能相信
When shadows fall and block my eyes 
當陰影落下阻擋了我的視線
I am lost and know that I must hide 
我失敗了並且明白我必須躲藏
It’s a long long journey 
這是一段很長很長的旅程
Till I find my way home to you 
直到我找到回家的路是走向你


Many days I’ve spent 
有時候這種感覺沒有人能了解
Drifting on through empty shores 
我不曾知道為何我完成了那件做過的事
Wondering what’s my purpose 
當驕傲像高牆般將我拱起 直到我看不到自己的靈魂
Wondering how to make me strong 
你是否會拉著我穿越過這高牆


I know I will falter I know I will cry 
我知道我將會變的脆弱 我將會哭泣
I know you’ll be standing by my side 
因為這是一段很長很長的旅程
It’s a long long journey 
這是一段很長很長的旅程
And I need to be close to you 
而我需要更向你靠近


Sometimes it feels no one understands 
有時候這種感覺沒有人能了解
I don’t even know why 
我不曾知道為何
I do the things I do 
我完成了那件做過的事
When pride builds me up till I can’t see my soul 
當驕傲像高牆般將我拱起 直到我看不到自己的靈魂
Will you break down these walls and pull me through? 
你是否會拉著我穿越過這高牆


Cause It’s a long long journey 
因為這是一段很長很長的旅程
Till I feel that I am worth the price 
直到我覺得那代價是值得的
You paid for me on calvary 
你給了我基督受難像
Beneath those stormy skies 
在這暴風雪的影響下


When Satan mocks and friends turn to foes 
當人們魔鬼般的嘲弄一個個變成敵人
It feel like everything is out to make me lose control 
感覺就像每件事使我因來不及而失去控制
Cause It’s a long long journey 
這是一段很長很長的旅程
Till I find my way home to you.to you 
直到我找到回家的路是走向你 走向你